Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Νίκη Μπάτον, πρωταθλητής ο Φέτελ!

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι ο νεαρότερος δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία της F1. Ο 24χρονος γερμανός οδηγός της Red Bull χρειαζόταν έναν βαθμό στον αγώνα της Σουζούκα για να σφραγίσει τον τίτλο και τελικά τα κατάφερε παίρνοντας 15, καθώς τερμάτισε στην τρίτη θέση.
Νικητής της κούρσας αναδείχτηκε ο Τζένσον Μπάτον με McLaren, για τρίτη φορά μέσα στη σεζόν, ενώ δεύτερος ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο της Ferrari.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Μαρκ Ουέμπερ με την άλλη Red Bull, αφήνοντας πίσω του τους Λιούις Χάμιλτον (McLaren), Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes) και Φελίπε Μάσα (Ferrari).
Την βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν ο εκπληκτικός Σέρχιο Πέρες της Sauber, ο Βιτάλι Πετρόφ της Renault και ο δεύτερος οδηγός της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ.
Η εξέλιξη του GP Ιαπωνίας
Πριν ακόμα συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του, ο Φέτελ έχει βάλει πλώρη για να καταρρίψει κάθε ρεκόρ που αφορά οδηγό της F1.

Το 2008 έγινε ο μικρότερος σε ηλικία κάτοχος pole position και νικητής αγώνα, πέρυσι ο μικρότερος σε ηλικία παγκόσμιος πρωταθλητής και τώρα ο μικρότερος σε ηλικία δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, παίρνοντας το ρεκόρ του Αλόνσο από το 2006.
Η φετινή επιτυχία του Φέτελ ήρθε με αρκετά άνετο στιλ. Εχοντας τερματίσει σε όλους τους αγώνες στο βάθρο ως τώρα με εξαίρεση έναν, εκείνον της πατρίδας του, και έχοντας κατακτήσει εννιά νίκες και 12 pole position, ο γερμανός δικαιούται απόλυτα τον τίτλο του 2011, ο οποίος ήρθε τέσσερις αγώνες πριν από το τέλος της σεζόν.
Στην Σουζούκα, πάντως, τα πράγματα δεν κύλησαν εντελώς ρόδινα για εκείνον, καθώς παρότι κρατήθηκε πρώτος στην εκκίνηση από την pole position, κατά τη διαδικασία των pit-stop έχασε μία θέση αρχικά από τον Μπάτον και στη συνέχεια ακόμα μία από τον Αλόνσο.
Ομως ο Φέτελ δεν είχε λόγο να πιέσει για κάτι περισσότερο και να ρισκάρει. Ο στόχος του ήταν απλώς να βρεθεί στο βάθρο των νικητών για να πανηγυρίσει από εκεί το πρωτάθλημα, όπως και έγινε.
Σε ό,τι αφορά τον νικητή του αγώνα Μπάτον, ο βρετανός κλείστηκε από τον Φέτελ στην εκκίνηση με αποτέλεσμα να πέσει τρίτος, πίσω και από τον Χάμιλτον. Ομως ο ομόσταβλός του αντιμετώπισε πρόβλημα με την απόδοση των ελαστικών του στο τέλος του πρώτου stint, γεγονός που τελικά τον έφερε αρκετά πίσω στην κατάταξη.
Ο Μπάτον βρέθηκε στην πρωτοπορία στον 21ο γύρο, όταν οι μηχανικοί της McLaren τον έβγαλαν μπροστά από τον Φέτελ μετά το δεύτερο pit-stop. Από εκείνο το σημείο και έπειτα ο 31χρονος οδηγός δεν κοίταξε ξανά πίσω του και, παρότι ο Αλόνσο τον πλησίασε στους τελευταίους γύρους, κατάφερε να κρατηθεί μπροστά και να πανηγυρίσει την τρίτη του φετινή νίκη μετά τον Καναδά και την Ουγγαρία.
Τα άλλα αξιοσημείωτα του αγώνα ήταν η καλή εμφάνιση έκανε ο Σουμάχερ, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε τη μοναδική περίοδο με αυτοκίνητο ασφαλείας για να κερδίσει ένα "δωρεάν" pit-stop και να τερματίσει τελικά πέμπτος, μπροστά από τον Μάσα, όπως και η εξαιρετική οδήγηση του Πέρες.
Ο μεξικανός ρούκι έδειξε ξανά ότι είναι μετρ στο να φροντίζει τα λάστιχά του, καθώς, έχοντας κάνει δύο αντί για τρία pit-stop που ήταν το νορμάλ, κατάφερε να βρεθεί από την 17η θέση του grid στην όγδοη στο πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο 16ος από τους 19 αγώνες της σεζόν θα γίνει στην Γέονγκαμ της Ν. Κορέας την επόμενη εβδομάδα (14-16/10).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...