Ποια μοντέλα εξασφαλίζουν οικονομικό όφελος στον ιδιοκτήτη
Στο πέρασμα των μηνών, αυξάνονται τα νέα μοντέλα στην αγορά που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές CO2 τους βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ. Διαβάστε ποια είναι αυτά τα μοντέλα σήμερα είτε με κινητήρες βενζίνης είτε υβριδικά.
Σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος, τα Ι.Χ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 100 γρ./χλμ., δεν πληρώνουν το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας, λόγω του ότι επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον από τα υπόλοιπα. Σήμερα λοιπόν, στην αγορά μπορεί να βρει κανείς 7 μοντέλα του είδους, με κινητήρες βενζίνης ή υβριδικά που προέρχονται από τις κατηγορίες των μίνι και των μικρομεσαίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, σε σχέση με ανταγωνιστικά τους μοντέλα που ξεπερνούν τα 100 γρ.CO2 ανά χλμ., προσφέρουν ένα σεβαστό όφελος στον αγοραστή τους, ειδικά εάν αυτό αναχθεί σε βάθος 5ετίας.
Lexus CT200h
Το CT200h είναι το πρώτο μικρομεσαίο της Lexus, αλλά και παράλληλα το πρώτο μικρομεσαίο premium υβριδικό στον κόσμο. Σχεδιαστικά, αρκετά στοιχεία από τη σχεδιαστική φιλοσοφία L-finesse είναι εμφανή δίνοντας στο CT 200h τη δική του ταυτότητα. Το σημαντικότερο, όμως, είναι η χαμηλή κατανάλωση των μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. και αντίστοιχα, οι πιο χαμηλές εκπομπές CO2 στην κατηγορία (87 γρ./χλμ.). Για αυτά είναι υπεύθυνο κυρίως το υβριδικό σύστημα κίνησης του CT200h που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων και ένα βενζινοκινητήρα 1,8 λτ.-99 ίππων, με συνδυαστική απόδοση 136 ίππων. Οδηγικά, το CT200h, λόγω της σχετικά σφιχτής ανάρτησης, στρίβει με ασφάλεια και εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, όμως οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος θα γίνουν αισθητές κατά το πέρασμα από αυτές. Το εσωτερικό τέλος, διαθέτει πολύ καλά υλικά, προσοχή στη λεπτομέρεια, φινίρισμα και εξοπλισμό που δίνουν σαφή πολυτελή τόνο. Οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικες.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798
Συνδυαστική Ισχύς (PS): 136
0-100 χλμ./ώρα: 11,1 δλ.
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,8*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 89*
Χώρος αποσκευών: 279λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 28.500 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 8 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου.
Εκπομπές CO2: 87 γρ./χλμ.
Toyota Auris HSD
Η περισσότερο προηγμένη τεχνολογικά έκδοση του Auris με τιμή από 22.980 ευρώ, το καθιστά το φθηνότερο υβριδικό στη γκάμα της Toyota. Σχεδιαστικά, ορισμένες μικροδιαφορές σε σχέση με τα «συμβατικά» Auris είναι υπαρκτές και τονίζουν τον πιο high – tech χαρακτήρα του. Στον τομέα των χώρων, στο πίσω κάθισμα 2 ενήλικες θα νιώσουν άνετα, με το επίπεδο πάτωμα να βολεύει στη μεταφορά και τρίτου επιβάτη. Ωστόσο, η παρουσία της συστοιχίας μπαταριών έχει επηρεάσει το βάθος του χώρου αποσκευών, ο οποίος είναι πολύ ρηχός και με χωρητικότητα 279 λτ. (-75 σε σχέση με το συμβατικό Auris). Στο δρόμο, το Auris HSD εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα, σίγουρο πάτημα και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του, με μικρότερες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές σε σχέση με το «συμβατικό» Auris. Το υβριδικό σύστημα κίνησής του έχει συνδυαστική ισχύ 136 ίππων, εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει, αλλά στις υψηλές στροφές «ακούγεται».
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798
Συνδυαστική Ισχύς (PS): 136
0-100 χλμ./ώρα: 11,1 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,8*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 89*
Χώρος αποσκευών: 279 λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 22.980 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου.
Εκπομπές CO2: 89 γρ./χλμ.
Toyota Prius
Ο όρος υβριδικό αυτοκίνητο είναι συνώνυμος με το όνομα «Toyota Prius», αφού ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με αυτή την τεχνολογία. Εξωτερικά, το σφηνοειδές του σχήμα με την πολύ χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση (cd: 0,25) διαθέτει μοντέρνα εικόνα που διατηρεί ακόμη πιο πολύ το φουτουριστικό εσωτερικό. Σε αυτό, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως προβλήματα, ενώ ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα θα διευκολυνθεί από το σχεδόν επίπεδο δάπεδο. Η ανάρτησή του με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση προσφέρει σίγουρο πάτημα σε κάθε διαδρομή χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες, αλλά ο οδηγός νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου μέσω κυρίως του «τεχνητού» σε αίσθηση τιμονιού. Από την άλλη πλευρά, ο συνδυασμός των δύο μοτέρ (θερμικού και ηλεκτρικού) γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο, ενώ το μόνο, ίσως, στοιχείο που δεν ταιριάζει με την εξελιγμένη εικόνα του αυτοκινήτου είναι, ο αισθητός θόρυβος που παράγει ο βενζινοκινητήρας όταν πιέζεται.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798
Συνδυαστική Ισχύς (PS): 136
0-100 χλμ./ώρα: 11,3 δλ
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,9*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.):89*
Χώρος αποσκευών: 446 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 28.360 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου
Εκπομπές CO2: 89 γρ./χλμ.
Fiat 500 0,9 TwinAir
Το Fiat 500 TwinAir είναι το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 της αγοράς. Αλλά και πέρα από αυτό, το σύγχρονο 500αράκι της Fiat αποτελεί ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, με έντονη προσωπικότητα που αντλεί έμπνευση από το δημοφιλές 500αράκι του παρελθόντος. Όπως και το αμάξωμά του, έτσι και το εσωτερικό του είναι επηρεασμένο από το γενικότερο ρετρό χαρακτήρα του οχήματος ως προς τη σχεδίασή του, ενώ σε συνδυασμό και με το παιχνίδισμα των χρωμάτων, δημιουργείται ένα ιδιαίτερα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον. Στο δρόμο, κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αποτελεί ο επιτυχημένος συνδυασμός της ευελιξίας στις αστικές μετακινήσεις με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, ανεξαρτήτως διαδρομής. Το περισσότερο ενδιαφέρον όμως, συγκεντρώνει ο turbo κινητήρας των μόλις 875 κ.εκ. και 2 κυλίνδρων (TwinAir), που αποδίδει 85 ονομαστικούς ίππους και κινεί σβέλτα το 500αράκι, την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2, 95 γρ./χλμ.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 875
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 85/5.500*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 145/1.900*
0-100 χλμ./ώρα: 11,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 173
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,1*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 95*
Χώρος αποσκευών: 185 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 13.750 ευρώ
Τιμή με απόσυρση: 13.450 ευρώ, Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα και air condition.
Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ
Ίδιες εκπομπές CO2 και μηδενικά τέλη διαθέτει και το Fiat 500C 0,9 TwinAir.
Smart fortwo 61/71 mhd
Το απόλυτο μέσο μεταφοράς εντός πόλεως, που έχει ήδη ανακηρυχθεί σε… κινούμενο fashion icon, στις αρχικές εκδόσεις του 1.000άρη κινητήρα του με τους 61 και 71 ίππους, διαθέτει το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2. Επιπλέον αυτού, το μήκους μόλις 2.695 χλστ. fortwo είναι εξαιρετικά ευέλικτο στις αστικές μετακινήσεις και οικονομικό σε κατανάλωση. Παράλληλα, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενισχύει την άνεση στην πόλη, αν και δε διακρίνεται για τη «γρηγοράδα» του στις αλλαγές. Βέβαια, ο οδηγός του δεν θα πρέπει να ξεχνά ότι είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αφού λόγω του κοντού μεταξονίου και της σφιχτής ανάρτησης, εμφανίζει «νευρικότητα», με το ESP να επεμβαίνει ταχέως και συνεχώς. Ωστόσο, οι αποκλειστικά 2 επιβάτες του δε θα στριμωχτούν, αφού νιώθουν ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με το χώρο πίσω από τα καθίσματα να επαρκεί για αποσκευές όγκου 220 λίτρων.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 999
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 71/5.800*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 92/4.500*
0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 145
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,3*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 97*
Χώρος αποσκευών: 220 λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 10.800 ευρώ (61 PS) / 12.250 ευρώ (71 PS), Τιμή με απόσυρση: 10.038 ευρώ (61 PS) / 11.836 ευρώ (71 PS)
Εξοπλισμός: ESP, 2 αερόσακοι
Εκπομπές CO2: 97 γρ./χλμ
Ίδιες εκπομπές CO2 και μηδενικά τέλη διαθέτει και το smart fortwo cabrio 71 mhd
Kia Picanto 1,0
Με μήκος στα 3,595 μέτρα, το νέο Kia Picanto είναι ένα από τα μεγαλύτερα μίνι μοντέλα της αγοράς και, σε σχέση με το προηγούμενο, είναι μακρύτερο κατά 60 χλστ. Τα 15 εξ αυτών έχουν προστεθεί στο μεταξόνιο που φτάνει στα 2.385 χλστ. και τοποθετείται πλέον, άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το Picanto να προσφέρει πλέον πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες. Από εκεί και πέρα όμως, ένα ακόμη πλεονέκτημα του δεύτερης γενιάς Picanto, είναι η ύπαρξη στη γκάμα του καινούργιου 3κύλινδρου 1.000άρη βενζινοκινητήρα της Kia που εκπέμπει 99 γρ. CO2 ανά χλμ., εξασφαλίζοντας έτσι μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Οδηγικά, το νέο Picanto εμφανίζεται αρκετά σταθερό και σίγουρο στην ευθεία ή και τις στροφές, παρά την απουσία του ESP. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν αυξήσει τον κύκλο στροφής στα 9,8 μέτρα (από 9,4), χωρίς πάντως εν τέλει το Picanto να χάνει την «αστική» του ευελιξία.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 69/6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 97/3.500
0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 153
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,2*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99*
Χώρος αποσκευών: 200 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 9.290 ευρώ, Τιμή με απόσυρση: 8.750 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα και air condition.
Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Toyota iQ 1,0
H εξωτερική εικόνα του Toyota iQ διαθέτει τη δική της έντονη προσωπικότητα, γεγονός που αφορά και στο μινιμαλιστικής σχεδίασης εσωτερικό, με την αρκετά καλή ποιότητα και τους χώρους για 3+1 επιβάτες. To iQ ελίσσεται με μεγάλη ευκολία στους συμφορημένους δρόμους των πόλεων, ενώ παράλληλα εκπλήσσει με τον τρόπο που συνδυάζει την άνεση με την οδική συμπεριφορά δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και όχι ενός με μήκος κάτω των 3,0 μέτρων. Επιπλέον, το μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου έχει την απαραίτητη ζωηράδα και προπάντων, δεν «καίει» εκπέμποντας κάτω από 100 γρ./χλμ. CO2 και εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Σημαντικό στοιχείο του iQ αποτελεί και η πληρότητα εξοπλισμού από την αρχική κιόλας έκδοσή του, όπου ξεχωρίζει η παρουσία 9 αερόσακων, μεταξύ των οποίων και αυτού που βρίσκεται πάνω στο πίσω παρμπρίζ.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 70/5.970
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 97/4.550
0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 150
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,4*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99*
Χώρος αποσκευών: 32 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 13.710 ευρώ, Τιμή με απόσυρση: 12.761 ευρώ
Εξοπλισμός:ESP, 9 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, air condition και ζάντες αλουμινίου.
Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Πηγή: autotriti.gr
Σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος, τα Ι.Χ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 100 γρ./χλμ., δεν πληρώνουν το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας, λόγω του ότι επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον από τα υπόλοιπα. Σήμερα λοιπόν, στην αγορά μπορεί να βρει κανείς 7 μοντέλα του είδους, με κινητήρες βενζίνης ή υβριδικά που προέρχονται από τις κατηγορίες των μίνι και των μικρομεσαίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, σε σχέση με ανταγωνιστικά τους μοντέλα που ξεπερνούν τα 100 γρ.CO2 ανά χλμ., προσφέρουν ένα σεβαστό όφελος στον αγοραστή τους, ειδικά εάν αυτό αναχθεί σε βάθος 5ετίας.
Lexus CT200h
Το CT200h είναι το πρώτο μικρομεσαίο της Lexus, αλλά και παράλληλα το πρώτο μικρομεσαίο premium υβριδικό στον κόσμο. Σχεδιαστικά, αρκετά στοιχεία από τη σχεδιαστική φιλοσοφία L-finesse είναι εμφανή δίνοντας στο CT 200h τη δική του ταυτότητα. Το σημαντικότερο, όμως, είναι η χαμηλή κατανάλωση των μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. και αντίστοιχα, οι πιο χαμηλές εκπομπές CO2 στην κατηγορία (87 γρ./χλμ.). Για αυτά είναι υπεύθυνο κυρίως το υβριδικό σύστημα κίνησης του CT200h που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων και ένα βενζινοκινητήρα 1,8 λτ.-99 ίππων, με συνδυαστική απόδοση 136 ίππων. Οδηγικά, το CT200h, λόγω της σχετικά σφιχτής ανάρτησης, στρίβει με ασφάλεια και εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, όμως οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος θα γίνουν αισθητές κατά το πέρασμα από αυτές. Το εσωτερικό τέλος, διαθέτει πολύ καλά υλικά, προσοχή στη λεπτομέρεια, φινίρισμα και εξοπλισμό που δίνουν σαφή πολυτελή τόνο. Οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικες.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798
Συνδυαστική Ισχύς (PS): 136
0-100 χλμ./ώρα: 11,1 δλ.
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,8*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 89*
Χώρος αποσκευών: 279λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 28.500 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 8 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου.
Εκπομπές CO2: 87 γρ./χλμ.
Toyota Auris HSD
Η περισσότερο προηγμένη τεχνολογικά έκδοση του Auris με τιμή από 22.980 ευρώ, το καθιστά το φθηνότερο υβριδικό στη γκάμα της Toyota. Σχεδιαστικά, ορισμένες μικροδιαφορές σε σχέση με τα «συμβατικά» Auris είναι υπαρκτές και τονίζουν τον πιο high – tech χαρακτήρα του. Στον τομέα των χώρων, στο πίσω κάθισμα 2 ενήλικες θα νιώσουν άνετα, με το επίπεδο πάτωμα να βολεύει στη μεταφορά και τρίτου επιβάτη. Ωστόσο, η παρουσία της συστοιχίας μπαταριών έχει επηρεάσει το βάθος του χώρου αποσκευών, ο οποίος είναι πολύ ρηχός και με χωρητικότητα 279 λτ. (-75 σε σχέση με το συμβατικό Auris). Στο δρόμο, το Auris HSD εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα, σίγουρο πάτημα και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του, με μικρότερες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές σε σχέση με το «συμβατικό» Auris. Το υβριδικό σύστημα κίνησής του έχει συνδυαστική ισχύ 136 ίππων, εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει, αλλά στις υψηλές στροφές «ακούγεται».
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798
Συνδυαστική Ισχύς (PS): 136
0-100 χλμ./ώρα: 11,1 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,8*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 89*
Χώρος αποσκευών: 279 λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 22.980 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου.
Εκπομπές CO2: 89 γρ./χλμ.
Toyota Prius
Ο όρος υβριδικό αυτοκίνητο είναι συνώνυμος με το όνομα «Toyota Prius», αφού ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με αυτή την τεχνολογία. Εξωτερικά, το σφηνοειδές του σχήμα με την πολύ χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση (cd: 0,25) διαθέτει μοντέρνα εικόνα που διατηρεί ακόμη πιο πολύ το φουτουριστικό εσωτερικό. Σε αυτό, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως προβλήματα, ενώ ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα θα διευκολυνθεί από το σχεδόν επίπεδο δάπεδο. Η ανάρτησή του με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση προσφέρει σίγουρο πάτημα σε κάθε διαδρομή χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες, αλλά ο οδηγός νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου μέσω κυρίως του «τεχνητού» σε αίσθηση τιμονιού. Από την άλλη πλευρά, ο συνδυασμός των δύο μοτέρ (θερμικού και ηλεκτρικού) γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο, ενώ το μόνο, ίσως, στοιχείο που δεν ταιριάζει με την εξελιγμένη εικόνα του αυτοκινήτου είναι, ο αισθητός θόρυβος που παράγει ο βενζινοκινητήρας όταν πιέζεται.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798
Συνδυαστική Ισχύς (PS): 136
0-100 χλμ./ώρα: 11,3 δλ
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,9*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.):89*
Χώρος αποσκευών: 446 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 28.360 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου
Εκπομπές CO2: 89 γρ./χλμ.
Fiat 500 0,9 TwinAir
Το Fiat 500 TwinAir είναι το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 της αγοράς. Αλλά και πέρα από αυτό, το σύγχρονο 500αράκι της Fiat αποτελεί ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, με έντονη προσωπικότητα που αντλεί έμπνευση από το δημοφιλές 500αράκι του παρελθόντος. Όπως και το αμάξωμά του, έτσι και το εσωτερικό του είναι επηρεασμένο από το γενικότερο ρετρό χαρακτήρα του οχήματος ως προς τη σχεδίασή του, ενώ σε συνδυασμό και με το παιχνίδισμα των χρωμάτων, δημιουργείται ένα ιδιαίτερα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον. Στο δρόμο, κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αποτελεί ο επιτυχημένος συνδυασμός της ευελιξίας στις αστικές μετακινήσεις με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, ανεξαρτήτως διαδρομής. Το περισσότερο ενδιαφέρον όμως, συγκεντρώνει ο turbo κινητήρας των μόλις 875 κ.εκ. και 2 κυλίνδρων (TwinAir), που αποδίδει 85 ονομαστικούς ίππους και κινεί σβέλτα το 500αράκι, την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2, 95 γρ./χλμ.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 875
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 85/5.500*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 145/1.900*
0-100 χλμ./ώρα: 11,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 173
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,1*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 95*
Χώρος αποσκευών: 185 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 13.750 ευρώ
Τιμή με απόσυρση: 13.450 ευρώ, Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα και air condition.
Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ
Ίδιες εκπομπές CO2 και μηδενικά τέλη διαθέτει και το Fiat 500C 0,9 TwinAir.
Smart fortwo 61/71 mhd
Το απόλυτο μέσο μεταφοράς εντός πόλεως, που έχει ήδη ανακηρυχθεί σε… κινούμενο fashion icon, στις αρχικές εκδόσεις του 1.000άρη κινητήρα του με τους 61 και 71 ίππους, διαθέτει το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2. Επιπλέον αυτού, το μήκους μόλις 2.695 χλστ. fortwo είναι εξαιρετικά ευέλικτο στις αστικές μετακινήσεις και οικονομικό σε κατανάλωση. Παράλληλα, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενισχύει την άνεση στην πόλη, αν και δε διακρίνεται για τη «γρηγοράδα» του στις αλλαγές. Βέβαια, ο οδηγός του δεν θα πρέπει να ξεχνά ότι είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αφού λόγω του κοντού μεταξονίου και της σφιχτής ανάρτησης, εμφανίζει «νευρικότητα», με το ESP να επεμβαίνει ταχέως και συνεχώς. Ωστόσο, οι αποκλειστικά 2 επιβάτες του δε θα στριμωχτούν, αφού νιώθουν ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με το χώρο πίσω από τα καθίσματα να επαρκεί για αποσκευές όγκου 220 λίτρων.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 999
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 71/5.800*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 92/4.500*
0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 145
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,3*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 97*
Χώρος αποσκευών: 220 λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 10.800 ευρώ (61 PS) / 12.250 ευρώ (71 PS), Τιμή με απόσυρση: 10.038 ευρώ (61 PS) / 11.836 ευρώ (71 PS)
Εξοπλισμός: ESP, 2 αερόσακοι
Εκπομπές CO2: 97 γρ./χλμ
Ίδιες εκπομπές CO2 και μηδενικά τέλη διαθέτει και το smart fortwo cabrio 71 mhd
Kia Picanto 1,0
Με μήκος στα 3,595 μέτρα, το νέο Kia Picanto είναι ένα από τα μεγαλύτερα μίνι μοντέλα της αγοράς και, σε σχέση με το προηγούμενο, είναι μακρύτερο κατά 60 χλστ. Τα 15 εξ αυτών έχουν προστεθεί στο μεταξόνιο που φτάνει στα 2.385 χλστ. και τοποθετείται πλέον, άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το Picanto να προσφέρει πλέον πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες. Από εκεί και πέρα όμως, ένα ακόμη πλεονέκτημα του δεύτερης γενιάς Picanto, είναι η ύπαρξη στη γκάμα του καινούργιου 3κύλινδρου 1.000άρη βενζινοκινητήρα της Kia που εκπέμπει 99 γρ. CO2 ανά χλμ., εξασφαλίζοντας έτσι μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Οδηγικά, το νέο Picanto εμφανίζεται αρκετά σταθερό και σίγουρο στην ευθεία ή και τις στροφές, παρά την απουσία του ESP. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν αυξήσει τον κύκλο στροφής στα 9,8 μέτρα (από 9,4), χωρίς πάντως εν τέλει το Picanto να χάνει την «αστική» του ευελιξία.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 69/6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 97/3.500
0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 153
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,2*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99*
Χώρος αποσκευών: 200 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 9.290 ευρώ, Τιμή με απόσυρση: 8.750 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα και air condition.
Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Toyota iQ 1,0
H εξωτερική εικόνα του Toyota iQ διαθέτει τη δική της έντονη προσωπικότητα, γεγονός που αφορά και στο μινιμαλιστικής σχεδίασης εσωτερικό, με την αρκετά καλή ποιότητα και τους χώρους για 3+1 επιβάτες. To iQ ελίσσεται με μεγάλη ευκολία στους συμφορημένους δρόμους των πόλεων, ενώ παράλληλα εκπλήσσει με τον τρόπο που συνδυάζει την άνεση με την οδική συμπεριφορά δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και όχι ενός με μήκος κάτω των 3,0 μέτρων. Επιπλέον, το μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου έχει την απαραίτητη ζωηράδα και προπάντων, δεν «καίει» εκπέμποντας κάτω από 100 γρ./χλμ. CO2 και εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Σημαντικό στοιχείο του iQ αποτελεί και η πληρότητα εξοπλισμού από την αρχική κιόλας έκδοσή του, όπου ξεχωρίζει η παρουσία 9 αερόσακων, μεταξύ των οποίων και αυτού που βρίσκεται πάνω στο πίσω παρμπρίζ.
Η τεχνική του ταυτότητα:
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 70/5.970
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 97/4.550
0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 150
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,4*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99*
Χώρος αποσκευών: 32 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Τιμή: 13.710 ευρώ, Τιμή με απόσυρση: 12.761 ευρώ
Εξοπλισμός:ESP, 9 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, air condition και ζάντες αλουμινίου.
Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Πηγή: autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου