άγνωστη έννοια για τις κοινωνίες του κόσμου, η απόδοση δικαιοσύνης γινόταν πολύ συχνά με βάναυσο και αποτρόπαιο τρόπο. Όποιος αντιμετώπιζε την εσχάτη των ποινών ήταν αναγκασμένος να ζήσει στιγμές που θα έκαναν και ένα «σκληρό» θρίλερ να φαντάζει ανιαρό. Οι τρόποι των εκτελέσεων ήταν πολλοί και, παρόλο που διέφεραν ως προς τα μέσα και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνταν, ο στόχος όλων ήταν ένας: ο κατάδικος έπρεπε να βασανιστεί απάνθρωπα πριν φύγει από τη ζωή.
Δείτε μερικές από τις πιο διαδεδομένες μεθόδους εκτελέσεων του παρελθόντος:
- Δημόσιος απαγχονισμός:
Τον 13ο αιώνα, οι Βρετανοί ήταν αποφασισμένοι να εξαλείψουν κάθε μορφή προδοσίας στην εξουσία. Γι' αυτό είχαν δημιουργήσει μια αποκρουστική μέθοδο δημόσιας εκτέλεσης. Ο κατάδικος έπρεπε να συρθεί μέσα στην πόλη μέχρι το σημείο που θα κρεμιόταν. Εκεί τον κρέμαγαν από τον λαιμό όσες φορές χρειαζόταν ώστε να φτάσει ένα βήμα πριν τον πνιγμό.
Ύστερα του έκοβαν τους όρχεις και του άνοιγαν την κοιλιά με σκοπό να κάψουν τα όργανά του ενώ ο ίδιος παρακολοθούσε ακόμη ζωντανός. Η ζωή του τερματιζόταν δια αποκεφαλισμού και ύστερα το πτώμα του κοβόταν στα τέσσερα. Το τέλος της διαδικασίας ήθελε κάθε κομμάτι να εκτίθετο σε κάποιο σημείο της Βρετανίας προς παραδειγματισμό.
- Θάνατος στην πυρά:
Οι τεχνικές που σχετίζονταν με το συγκεκριμένο είδος εκτέλεσης διέφεραν ως προς τη διάρκεια που ο κατάδικος θα καιγόταν ζωντανός. Η φωτιά συνήθως στηνόταν έτσι ώστε να εξαπλωθεί αργά πάνω στο σώμα του μελλοθάνατου μέχρι τελικά να φτάσει στο κεφάλι του.
- Ο μπρούντζινος ταύρος
Ένας από τους χειρότερους τρόπους εκτέλεσης δημιουργήθηκε στην αρχαία Ελλάδα. Πρόκειται για μια κατασκευή από μπρούντζο, η οποία είχε το σχήμα ταύρου και λειτουργούσε ως φούρνος. Ο καταδικασμένος έμπαινε μέσα στον ταύρο και περίμενε τον αργό και βασανιστικό βρασμό του.
Μέσα στον ταύρο υπήρχαν επίσης ειδικά διαμορφωμένοι σωλήνες οι οποίοι μετέτρεπαν τις κραυγές του μελλοθάνατου σε ήχους παρόμοιους με μουγκρητό ταύρου.
- Τροφή στα θηρία
Ο μελλοθάνατοςαφήνεται στο έλεος πεινασμένων ζώων . Ακόμα κι αν κατάφερνε με κάποιον τρόπο να ξεφύγει, νέα ζώα εξαπολύονταν εναντίον του ώστε να εξασφαλιστεί ο θάνατός του.
- Θάνατος από ισπανικό «γάιδαρο»
Μία από τις πιο αποτρόπαιες μεθόδους που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ. Ο μελλοθάνατος τοποθετείται πάνω σε μία ξύλινη κατασκευή που μοιάζει με γάιδαρο και η σέλα του έχει τριγωνικό σχήμα. Βάρη δένονται στα πόδια του έτσι ώστε το μέσο του σώματος του να πιέζεται στη γωνία της κατασκευής.
Ο εκτελεστής έχει πλήρη έλεγχο της ζωής του καταδικασμένου καθώς μπορεί να επιλέξει από μόνος του πότε θα τοποθετήσει αρκετό βάρος στα πόδια του έτσι ώστε η διαδικασία να τελειώσει και το σώμα να κοπεί σχεδόν στα δύο.
- Πριόνισμα
Ο μελλοθάνατος κρεμιέται ανάποδα από τους αστραγάλους του και ο εκτελεστής αρχίζει να πριονίζει το σώμα του σιγά σιγά ξεκινώντας από τον καβάλο με κατεύθυνση προς το κεφάλι.
- Σύνθλιψη
Ο καταδικασμένος σε θάνατο ακινητοποιείται ξαπλωμένος μπρούμυτα και περιμένει κάτι πολύ βαρύ να τον... συνθλίψει. Το θανατηφόρο αντικείμενο θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε μεταξύ ενός μεγάλου βράχου έως και του ποδιού ενός ελέφαντα.
- Αργός τεμαχισμός
Ο εκτελεστής ξεκινά τη δουλειά του κόβοντας σιγά σιγά όλες τις περιοχές του σώματος που περιέχουν την περισσότερη σάρκα (στήθος, γοφοί κλπ). Συνεχίζει με άλλα μέρη του σώματος όπως τα αυτιά και τα δάχτυλα φροντίζοντας πάντα ο μελλοθάνατος να παραμένει ζωντανός έτσι ώστε να βασανιστεί.
Η τελική μαχαιριά έχει στόχο κατευθείαν τη καρδιά του καταδικασμένου.
- Γκαρότα
Άλλη μία τεχνική ισπανικής προέλευσης. Ο κατάδικος κάθεται σε μια καρέκλα και ο λαιμός του πιάνεται από μια μεταλλική λαβίδα, την οποία ελέγχει ο εκτελεστής. Ο τελευταίος επιλέγει πόσο πολύ θα σφίξει τον μελλοθάνατο έχοντας ως τελικό σκοπό να τον πνίξει.
- Ηλεκτρική Καρέκλα
Μία από τις μεταγενέστερες μεθόδους εκτέλεσης. Ο κατάδικος ξυρίζεται, δένεται σε μια καρέκλα και στο κεφάλι τοποθετείται ένα μεταλλικό «καπέλο» το οποίο στην ουσία είναι ένα ενεργό ηλεκτρόδιο. Ο εκτελεστής το μόνο που έχει να κάνει είναι να ενεργοποιήσει τον μοχλό και να δει τον κατάδικο να πεθαίνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου