Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Ιστορίες πίσω από το τιμόνι Mercedes E 63 AMG – Μια κυρία με ρόπαλο!

Μέσα στο πανάκριβο μεταξωτό της φόρεμα, τούτη η κυρία της υψηλής κοινωνίας, κουβαλάει ένα μεγάλο ρόπαλο με καρφιά. Η νέα E 63 AMG
με τον χειροποίητο θηριώδη V8 κινητήρα είναι φτιαγμένη για να σπέρνει τον τρόμο στα κοσμικά πάρτι...

Η υπερβολή έχει γοητεία. Τα περισσότερα αυτοκίνητα που έχουν κινητήρες με περισσότερους από 500 ίππους, κάνουν τα πάντα για να το δείξουν στον κόσμο. Όπως οι μποντιμπιλντεράδες κυκλοφορούν με φανελάκια και στενά μπλουζάκια χειμώνα-καλοκαίρι, έτσι αυτά τα αυτοκίνητα έχουν κραυγαλέες αεροτομές, γιγαντιαίες εισαγωγές αέρα, φουσκωμένα φτερά και φαρδιές ζάντες διαμέτρου μεγαλύτερης κι από τους τροχούς των λούνα παρκ. Δες μια Lamborgini ή μια Ferrari, ακόμα και πιο γήινα αυτοκίνητα όπως ένα Mitsubishi Lancer ή ένα Skoda Octavia κυκλοφορούν στο δρόμο ρουφώντας την κοιλιά τους και προτάσσοντας το στήθος τους.

Την Mercedes E63 AMG δεν την ξεχωρίζεις με τίποτα δίπλα σε μια απλή συμβατική E 200, ειδικά αν έχει το αισθητικό πακέτο εξοπλισμού AMG. Τότε για ποιο λόγο να δώσει κάποιος σχεδόν 150.000 ευρώ για μια καλοεξοπλισμένη Ε63 AMG αντί για περίπου 50.000 ευρώ που θα του στοιχίσει μια Ε 200 των 1800 κυβικών και θα σε απαλλάξει κι από το κομπλεξικό ελληνικό κράτος που ακούει κυβικά και χώνει το χέρι του στην τσέπη σου μέχρι να ουρλιάξεις από τον πόνο; Ένας τρόπος υπάρχει για να μάθεις. Να πιάσεις το επενδυμένο με αλκαντάρα τιμόνι της και να βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα. Η αντίθεση που δημιουργεί η εικόνα μιας συντηρητικής σχεδιαστικά λιμουζίνας που βγάζει ανατριχιαστικές κραυγές προϊστορικού τέρατος από τις τέσσερις εξατμίσεις είναι ανεπανάληπτη. Χάρη σε ένα σύστημα βαλβίδων της ροής των καυσαερίων στις εξατμίσεις, ο τερατώδης οκτακύλινδρος κινητήρας των 6200 ολόκληρων κυβικών εκατοστών σιγοβράζει μέχρι της 3500 στροφές και μετά οι βαλβίδες ανοίγουν διάπλατα, επιτρέποντας στους 514 ίππους να καλπάσουν ελεύθερα και το ποδοβολητό τους να καταγραφτεί από τα μηχανήματα της ομάδας ΒΑΝ στην Πάτρα.

Αν το παιδικό σου όνειρο ήταν να γίνεις αστροναύτης, πυρηνικός φυσικός ή σχεδιαστής πολεμικών αεροπλάνων, τούτος ο ήχος θα σε εκστασιάστει. Αν το παιδικό σου όνειρο ήταν να βολευτείς σε μια θεσούλα στο δημόσιο, θα τα κάνεις πάνω σου. Για τέτοια ένταση και πρωτόγονη αγριάδα στην χροιά μιλάμε. Οι αντιφάσεις αυτού του αυτοκινήτου δεν σταματούν να σε εκπλήσσουν ποτέ. Έχοντας οδηγήσει αρκετά την μικρή έκδοση των 1800 κυβικών (Ε200 και Ε250) όσο και την μεσαία Ε 350 με τον εξαιρετικό V6 κινητήρα, ο αφύσικα δυνατός V8 κινητήρας της E 63 AMG κάνει την μεγάλη αυτή λιμουζίνα των πέντε μέτρων να μικραίνει σε διαστάσεις. Επειδή σε κάθε μικρή κίνηση του ποδιού σου στο γκάζι, το αυτοκίνητο επιταχύνει αβίαστα εμπρός, σου δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ ελαφρύτερο από τις εκδόσεις με τους μικρότερους κινητήρες κι ας ξεκινάει από τα 1850 κιλά μια φτωχά εξοπλισμένη E 63 AMG και μπορεί εύκολα να αγγίξει τους δύο τόνους αν την φορτώσεις με όλα αυτά τα έξτρα που προσφέρει η Mercedes στους καλομαθημένους πελάτες της. Την ίδια ώρα, το πλαίσιο, οι αναρτήσεις και το τιμόνι, σου δίνουν κορυφαία αίσθηση για την κινητική κατάσταση του αυτοκινήτου στο δρόμο, κάνοντάς το με την σειρά τους να δείχνει το ίδιο ευέλικτο και πρόθυμο με την μικρότερη C-Class. Το πόσο καλοστημένο είναι αυτό το τέρας, το είδα με τα μάτια μου στην πίστα των Σερρών, όπου το περιοδικό Drive έγραψε με την Ε 63 AMG ταχύτερο χρόνο από την BMW M5 με τον V10 κινητήρα.

Κανείς δεν είχε τολμήσει να αμφισβητήσει τις ικανότητες της M5 στην πίστα, εκτός φυσικά από αυτό το παρανοϊκό τέρας της Στουτγκάρδης με το αρχοντικό άστρο στο καπό. Τα καλά νέα για τους αστροναύτες, τους πυρηνικούς φυσικούς και τους σχεδιαστές πολεμικών αεροπλάνων συνεχίζονται στους ανοιχτούς δρόμους των εθνικών οδών, όπου η άνεση και η ησυχία μέσα στην καμπίνα είναι στα επίπεδα που περιμένεις από μία Mercedes. Δεν είναι το αφράτο άσπρο συννεφάκι που θα βουλιάξεις μέσα του και θα νοιώσεις στοργή όπως σε μια S-Class, όμως καταπίνει τις εκατοντάδες των χιλιομέτρων αβίαστα και άκοπα.

Από μία Mercedes απαιτείς να κάνεις ένα ταξίδι τεσσάρων-πέντε ωρών και να κατεβαίνεις ατσαλάκωτος και η E 63 AMG το κάνει πράξη χωρίς συμβιβασμούς. Φυσικά θα φαντάζεσαι ότι ένα αυτοκίνητο με τόσο μεγάλο και δυνατό κινητήρα θα σου κοπανάει το κεφάλι στο κάθισμα κάθε φορά που βουλιάζεις το πόδι σου στο γκάζι. Όχι! Όσο χαζό κι αν ακούγεται, τα 500 άλογα δεν μπορούν να επιταχύνουν το αυτοκίνητο με δύναμη στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους. Αν έχεις πάνω από 120 χιλιόμετρα στο κοντέρ τα πράγματα είναι μια χαρά και η επιτάχυνση στο απότομο βύθισμα του γκαζιού, πράγματι, είναι εξωπραγματική για τα δεδομένα εμάς των θνητών. Όμως αν η ταχύτητα πέσει κάτω από αυτά τα χιλιόμετρα και η ποιότητα της ασφάλτου είναι η πατροπαράδοτη ελληνική, τότε τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας και ελέγχου της πρόσφυσης που έχει η Mercedes, προσπαθούν να κάνουν την δουλειά τους, απαγορεύοντας στον κινητήρα να βγάλει όλη του την δύναμη.

Αν νοιώθεις τυχερός μπορείς να τα απενεργοποιήσεις, όμως και πάλι το μόνο που θα καταφέρεις είναι να γεμίσεις τον κόσμο με καπνό και να κάνεις τα πανάκριβα πίσω ελαστικά να στριγγλίσουν, να ουρλιάξουν και να παραδώσουν τελικά το πνεύμα με ένα βαθύ βογγητό. Βέβαια, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, το καλοζυγισμένο πλαίσιο και τις καλοκουρδισμένες αναρτήσεις, με την E 63 AMG θα κάνεις τα καλύτερα παντιλίκια της ζωής σου με τα περισσότερα χιλιόμετρα που έχεις δει ποτέ στο κοντέρ, όμως κάτι τέτοιο θα έκανε έξω φρενών τον σπάνιο βυσσινί βάτραχο της μικρής δυτικής λίμνης του Κονγκό, που απειλείται από την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Από την άλλη μεριά, αν το καλοσκεφτείς η E 63 AMG είναι ένα από τα πιο οικολογικά αυτοκίνητα που υπάρχουν. Διότι μπορεί να καίει για πλάκα είκοσι ολόκληρα ευρώ για κάθε είκοσι χιλιόμετρα που διανύει, όμως πόσοι αστροναύτες, πυρηνικοί επιστήμονες και σχεδιαστές πολεμικών αεροπλάνων υπάρχουν στην Ελλάδα για να την αγοράσουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...