Απέναντι της βρίσκει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας την πανεπιστημιακή κοινότητα αλλά και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αναφορικά με το νομοσχέδιο που φέρει αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση και κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή.
Χτες το απόγευμα μάλιστα η Σύνοδος των πρυτάνεων συγκάλεσε έκτακτη σύνοδο στο πανεπιστήμιο της Αθήνας, ενώ η ΠΟΣΔΕΠ, το συνδικαλιστικό όργανο των καταθηγητών ανώτατης εκπαίδευσης,ζήτησε συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρυτάνεις στη Σύνοδο, επεσήμαναν ότι τα πρακτικά θέματα που θα αντιμετωπίσουν τα πανεπιστήμια με την έναρξη της εφαρμογής του νέου θα είναι τόσο που δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν απρόσκοπτα. Συγκεκριμένα
έγινε λόγος για διατάξεις που οδηγούν στη διάλυση των σπουδών αλλά και σε υποβαθμισμένα πτυχία.Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρυτάνεις υποστηρίζουν ότι οι ρυθμίσεις περί συγγραμμάτων, που θα περάσουν όλα στο διαδίκτυο, μετακυλίουν το κόστος από το κράτος στην ελληνική οικογένεια και τον φοιτητή. Επίσης, για τη δημιουργία ταχύρρυθμων σπουδών τριετίας, φαίνεται, σύμφωνα με τους ίδους, από το τελικό σχέδιο ότι δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν τα ιδρύματα για να τις δημιουργήσουν, αλλά το θέμα αυτό βρίσκεται στη διάθεση του εκάστοτε υπουργού. Υποστηρίζουν επιπλέον, ότι «το νομοσχέδιο βρίθει αντισυνταγματικών διατάξεων» και γι'αυτό τον λόγο είπαν πως έχουν στο πλευρό τους ομάδα συνταγματολόγων, που έχει μελετήσει τις διατάξεις και έχει αποφανθεί περί αντισυνταγματικότητας ορισμένων εξ αυτών.
Ειδικά για το θέμα των αντιδράσεών τους, οι πρυτάνεις αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να προσφύγουν στα δικαστήρια για την ακύρωση διατάξεων, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Σήμερα τόσο οι πρυτάνεις όσο και το διδακτικό προσωπικό των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα δώσουν συνέντευξη Τύπου, προκειμένου να αναφερθούν στις επιπλοκές που θα προκαλέσει ο νέος νόμος στη λειτουργία και τη διοίκηση των ιδρυμάτων.
«Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, εκτός από τη διατήρηση της ονομασίας του Τμήματος και την εισαγωγή των φοιτητών σ' αυτό, δεν ενσωματώνει τις ουσιαστικές προτάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών» σημειώνουν οι καθηγητές των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ), των ΤΕΙ (ΟΣΕΠ) και οι ερευνητές, και κατηγορούν το υπουργείο ότι εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης με τον περιορισμό της δημοκρατικής και την υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Επίσης επισημαίνουν ότι το υπουργείο εμμένει, χωρίς μελέτη για τη διάρθρωση των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας.
«Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, εκτός από τη διατήρηση της ονομασίας του Τμήματος και την εισαγωγή των φοιτητών σ' αυτό, δεν ενσωματώνει τις ουσιαστικές προτάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών» σημειώνουν οι καθηγητές των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ), των ΤΕΙ (ΟΣΕΠ) και οι ερευνητές, και κατηγορούν το υπουργείο ότι εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης με τον περιορισμό της δημοκρατικής και την υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Επίσης επισημαίνουν ότι το υπουργείο εμμένει, χωρίς μελέτη για τη διάρθρωση των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας.
Οι πανεπιστημιακοί ζητούν από την Αννα Διαμαντοπούλου να κάνει δεκτές τις προτάσεις τους, διότι, σε αντίθετη περίπτωση, όπως αναφέρουν, το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας δεν θα συναινέσει στην υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου